Kamis, 26 November 2015

Membuat Penggunaan Makanan Sebagai Ubat

Membuat Penggunaan Makanan Sebagai Ubat

Perubatan telah mencapai banyak keajaiban. Ia telah membawa kepada memanjangkan kehidupan seorang lelaki. Ia telah membawa kepada orang pulih daripada penyakit. Perubatan adalah sebab-sebab yang kita hidup, kehidupan yang selesa. Jika anda fikir saya bercakap tentang dadah perubatan sahaja, anda adalah salah. Terdapat beberapa makanan yang bertindak sebagai ubat-ubatan. Apa yang orang tidak sedar bahawa makanan perubatan adalah antara mereka! Ia tidak akan menjadi ironis menyatakan sebahagian besar baik yang sihat berlaku untuk menjadi produk bukan haiwan, dan sering dalam keadaan semula jadi mentah.

Beberapa ubat-ubatan makanan yang diberikan dalam artikel ini adalah sihat dan lazat. Susu dan produk susu yang diperolehi seperti yogurt adalah beberapa makanan yang bertindak sebagai ubat. Nilai pemakanan yogurt bersama-sama dengan ciri-ciri anti-bakteria yang telah dikenali untuk peringkat umur. Produk ini lebih-lebih lagi amat menjimatkan, dan anda tidak perlu untuk menyediakannya. Bawang juga makanan yang mungkin membuat anda kuat dan sihat. Bawang adalah pencair darah, kualiti yang berguna jika anda mengalami pembekuan darah. Bawang boleh dimakan mentah atau dengan makanan yang lain.

Bayam adalah makanan yang anda perlukan untuk mencegah pelbagai jenis kanser daripada berlaku. 'Makanan super' adalah istilah yang digunakan untuk menggambarkan veggie oleh ramai orang kerana nilai-nilai dan kandungan nutrien. Kelebihan bayam adalah seperti berikut

1. veggie ini boleh menurunkan tahap kolesterol

2. Ia adalah sumber yang baik vitamin

3. Ia mempunyai kandungan mineral

Oat adalah satu lagi makanan yang boleh dimakan sebagai ubat semula jadi. Ia adalah sumber terbaik serat dan protein. Sembelit boleh mengelakkan dengan memakan makanan ini. Lebih-lebih lagi tahap kolesterol juga diturunkan. Oleh itu makanan boleh berkesan digunakan sebagai ubat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar