Kamis, 26 November 2015

Apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi? - Ini adalah Apa yang perlu Makan untuk menjadi lebih tinggi Tanpa Pembedahan!

Apa makanan yang boleh membuat saya menjadi lebih tinggi? - Ini adalah Apa yang perlu Makan untuk menjadi lebih tinggi Tanpa Pembedahan!

Sebagai tinggi hampir impian semua orang dan untuk sebab yang baik. Sebagai tinggi boleh meningkatkan keyakinan diri dan menjadikan seseorang itu lebih berjaya kerana orang seolah-olah untuk mengada-adakan status lebih dan rasa hormat kepada seseorang yang tinggi. Satu kajian baru-baru ini di Australia, mendapati bahawa menjadi 6 kaki tinggi boleh meningkatkan pendapatan tahunan seseorang hampir $ 1000 berbanding dengan lelaki yang hanya dua inci lebih pendek. Orang yang lebih tinggi yang dilihat lebih bijak dan berkuasa. Kajian juga telah menunjukkan bahawa orang-orang yang lebih tinggi hidup kehidupan yang lebih baik (sekurang-kurangnya secara purata), kerana mereka menikmati cek gemuk gaji, kerjaya lebih berjaya, dan kehidupan yang lebih panjang.
Lelaki yang tinggi seolah-olah mempunyai kelebihan apabila ia datang kepada jantina yang berlawanan.
Ramai pakar mencadangkan bahawa keutamaan wanita untuk lelaki tinggi boleh berwayar ke otak kerana ia berkaitan dengan kesihatan yang baik.

Jadi, bagaimana anda boleh meningkatkan ketinggian anda? Kami akan mengambil lihat pada 2 faktor penting yang boleh membantu anda mendapatkan beberapa inci: Tidur dan pemakanan:

Tidur: Hari ini, sains telah membuktikan peranan penting yang tidur dalam meningkatkan ketinggian anda. Semasa tidur mendalam pituitari rahsia kelenjar hormon pertumbuhan yang bertanggungjawab untuk membuat anda lebih tinggi. Anda perlu tidur awal dan sentiasa pada masa yang sama, manakala tidak lupa bahawa anda perlu mendapatkan sekurang-kurangnya 8-10 jam tidur.
Pemakanan: Diet juga sangat penting untuk pembangunan yang betul. Anda perlu mengambil semua vitamin yang diperlukan dan nutrien yang anda perlukan. Kalsium adalah tidak ternilai kepada tulang dan tidak boleh wujud dalam diet anda. Anda perlu mengambil banyak kalsium dengan setiap hidangan. Ia amat berguna untuk pembangunan tulang. Kekurangan kalsium boleh menyebabkan tulang untuk memusnahkan dan membawa kepada postur yang lemah. Penggunaan produk tenusu nikmat pertumbuhan, seperti juga protein. Protein mengandungi asid amino, yang merupakan komponen asas semua sel-sel dan termasuk banyak bahan-bahan yang diperlukan untuk fungsi yang sepatutnya badan anda. Sumber-sumber terbaik ialah ikan, susu, telur, dan kekacang yang mengandungi 20 asid amino yang berbeza. Anda juga mesti termasuk fosforus, magnesium, dan vitamin A dan D dalam diet anda. Apa yang lebih, anda tidak boleh skip makan dan makan sarapan pagi yang baik setiap hari. Diet anda mesti seimbang dengan semua kumpulan makanan (bijirin, sayur-sayuran, buah-buahan, daging). Sayur-sayuran hijau boleh termasuk sawi, kale, bayam dan Collard hijau.
Makan makanan yang betul adalah sangat penting dalam meningkatkan ketinggian anda, tetapi ada beberapa lagi rahsia yang anda tidak mampu untuk ketinggalan.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar